BSO Woest Zuid Mandela

Woest Zuid biedt, in samenwerking met onze school, sportieve BSO aan. Woest Zuid is dé sportieve club voor kinderen van 4 t/m 12 jaar. Bij deze BSO ontdekken kinderen de lol van in beweging zijn, samen sporten en buiten spelen. Onder aanmoediging van begeleiders die niet langs de kant blijven staan. Je vrij voelen in een club waar je je eigen plek inneemt.

Na school hebben kinderen de behoefte aan vrijheid en ontspanning. Bij Woest krijgt elk kind de vrijheid om te ontdekken en te beleven. De programma’s en activiteiten zijn er op gericht om kinderen te stimuleren in hun ontwikkeling. Fysiek en niet-fysiek. Dat kan variëren van een balspel tot verven. Van hardlopen tot een toneelstukje tot voorlezen tot eigenlijk alles wat kinderen geestelijk en/of lichamelijk in beweging zet.

De medewerkers van Woest Zuid zijn enthousiaste sportievelingen, gediplomeerd, en hebben ervaring met het werken met kinderen. Jongens en meiden met pit, die met gedrevenheid kinderen aan het sporten en in beweging krijgen.

Locatie WZ Mandela

In ons nieuwe schoolgebouw heeft Woest Zuid een eigen stoer ingerichte ruimte. Daarnaast maakt Woest Zuid gebruik van de aula, het technieklokaal, de speelzaal en onze grote gymzaal. Met zoveel ruimte is er genoeg plek voor zowel de jongste als de oudere kinderen om vrij te spelen en te ontdekken. Maar als de school uit is, verzamelt Woest eerst op het plein. Na een dag op school is het tijd om actief te bewegen en lekker buiten te spelen. Zo snel mogelijk ronddraaien op de rekstok of tikkertje spelen met de groepsleiding.

Als we uitgeraasd zijn, eten we samen een boterham of cracker aan de grote tafels en vertellen we over onze dag. Samen maken we plannen voor de rest van de middag. Trefballen bijvoorbeeld, of apenkooien in de grote gymzaal. De regels maken we zelf. Het team van WZ Mandela inspireert en motiveert kinderen om hun fantasie te gebruiken en nieuwe dingen te ontdekken. De kinderen van Woest willen niet meer naar huis aan het eind van de dag.

Tijdens de schoolvakanties en de studiedagen trekt Woest Zuid er lekker op uit met de kinderen, bijvoorbeeld een dagje Amsterdamse Bos of naar het strand. Daarnaast werkt WZ Mandela veel samen met andere locaties in de buurt, zoals locatie WZ Frankendael, WZ OVVO en WZ Jaap Eden.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Woest Zuid via onderstaande gegevens.

[email protected] / 020-2611818 / www.woestzuid.nl